søndag 9. mai 2010

NHO om Kunnskapslandet Norge


Relevant kunnskap kom over en artikkel om Kunnskapslandet NorgeNHO sine nettsider. Dokumentet er verdt en gjennomlesning og gir både bakgrunnsinformajson og konkrete tips til hva Norge må gjøre for å sikre kunnskapsvekst og kompetanse i fremtiden. Kunnskapen som produseres på landets høgskoler og universiteter må gjøres mer relevant, og en måte å gjøre det på er å korte avstanden mellom studier og arbeidsliv. Relevant kunnskap støtter opp om dette standpunktet og håper å se en økende interesse fra både bedrifter og studiesteder for en slik tenkning. En venninne sa noe åpenbart, men smart til meg en dag denne uken: "Jeg vet ikke hva jeg kan før jeg får prøve meg". Selvsagt er det slik. Alle vet at mye læring finner sted gjennom prøving og feiling. Hvorfor er det da så vanskelig å få prøve seg som student og ferdigutdannet i dag?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar